Comparativ cu tehnicile de marketing traditionale, offline, SMM (Social Media Marketing) reprezinta in zilele noastre o intrega industrie bazata pe tehnici si secrete prin care un simplu vizitator poate fi transformat in client – prin intermediul retelelor de socializare, desigur! Reamintim ca prin retea de socializare se intelege: Serviciul de video sharing Youtube, Facebook, Twitter, Digg si altele – care sunt mai putin cunoscute la noi, in Romania.
Care este avantajul retelelor de socializare?
Principalul avantaj, dar si dezavantaj in acelasi timp, este usurinta cu care utilizatorii de internet pot face schimb de informatii – cu alte cuvinte, fiecare pagina de internet, indiferent de scopul ei, poate fi trimisa de catre internaut mai departe, prietenilor lui, atat pe Twitter, cat si pe Facebook sau Digg. Prin faptul ca o informatie este utila atat pentru internaut, cat si pentru prietenii sai, stirea / informatia are sanse mare sa mearga mai departe in lumea “social media”. In acelasi timp, un dezavantaj foarte mare este abundenta de informatii cu care sunt atacati utilizatorii – fenomen care starneste ignoranta in randul acestora.
Alt avantaj al retelelor sociale este usurinta cu care clientii sau potentialii dvs clienti interactioneaza intre ei – avand un produs bun pe piata, acestia il comenteaza, iar sansele sa ajunga si mai departe in randul prietenilor prietenilor sunt mari!
Si mai in mare, SMM (Social Media Marketing) se ocupa cu elaborarea unui set de reguli si valori care pot starni in randul internautilor multe dezbateri – sub forma de lauda sau critica.